Аграрний сектор
Для кожного підприємства важливо вести облік витрати та руху палива. Раніше постачальники пропонували встановлювати спеціальні системи моніторингу та датчики рівня палива, що дозволяють контролювати ці показники. Також у деяких ситуаціях ними просто пропонувалося вести прості розрахунок, враховуючи площу оброблюваних полів, час роботи техніки. Зараз цього не потрібно.
Мала кількість компаній та розробників GPS систем можуть запропонувати аграрним підприємствам необхідні лічильники та датчики, що дозволяють вести ефективний контроль витрати паливних ресурсів. Розглянемо, які завдання найважливіші сьогодні для аграріїв.
Можливість враховувати рух палива на всьому аграрному підприємстві
Враховувати ресурси намагається як мале, і більше підприємство. Можливість обліку надається за допомогою різних систем та апаратів. Найчастіше доводиться використовувати відразу кілька методів, щоб отримати потрібний результат. Для кожного підприємства важливо вести облік витрати та руху палива. Раніше постачальники пропонували встановлювати спеціальні системи моніторингу та датчики рівня палива, що дозволяють контролювати ці показники. Також у деяких ситуаціях ними просто пропонувалося вести прості розрахунок, враховуючи площу оброблюваних полів, час роботи техніки. Зараз цього не потрібно.
Мала кількість компаній та розробників GPS систем можуть запропонувати аграрним підприємствам необхідні лічильники та датчики, що дозволяють вести ефективний контроль витрати паливних ресурсів. Розглянемо, які завдання найважливіші сьогодні для аграріїв.
Лічильники витрати
Деякі баки для палива мають нестандартні конфігурації, що призводить до неможливості провести правильну витрату палива. А витрата на годину не завжди правдива, тому що кожна техніка має свою специфіку роботи. У цих випадках найкращим рішенням буде встановлення спеціальних лічильників палива, які підключені безпосередньо до магістралі, що подає паливо. Ці пристрої дозволяють відлежувати кількість пального, що реально використовується.
Тут важливо підібрати потрібну модель пристрою з огляду на специфіку самого транспортного засобу. Лічильник повинен працювати тривалий час та показувати правдиву інформацію. Звичайно ж, важливо, щоб було і постгарантійне обслуговування.
Переваги такого рішення:
- встановлення на будь-який вид техніки;
- точність показників з мінімальною кількістю похибки 1-3%;
- не потрібне калібрування.
Недоліки також є:
- сам датчик та його установка за ціною будуть дорожчими, ніж стандартний датчик рівня палива;
- пристрій повинен регулярно проходити ТО;
- важливо використовувати паливо високої якості.
Ціна на настановні комплекти навряд чи виявиться малою.
Датчики рівня палива
Дозволяють контролювати рівень пального в баках, за умови, що останні не складні форми. Таке саме обладнання використовується і для АЗС.
Їхні плюси:
- Невисока ціна самих датчиків та їх встановлення;
- Можна ставити на будь-яку машину;
- Висока точність показань.
Їхні мінуси:
- Після встановлення обов’язково проводяться тарувальні роботи;
- Роботи з таруванням обов’язкові і при пошкодженні ємності, переміщенні пристроїв на іншу техніку.
- У порівнянні з датчиками витрати їхня точність дещо нижча.
CAN-шини
Це ефективне рішення, що дозволяє вести контроль за витратою пального. Підключення до CAN-шини також дозволить контролювати інші важливі показники, наприклад, обороти мотора і його температуру, здійснювати контроль за включеною передачею, оцінювати показники одометра та інші. При виборі CAN-шини обов’язково враховується тип автотранспорту, його рік випуску і модель.
Устаткування можна підключити за допомогою CAN-крокодилів, що дозволить уникнути врізання у дроти.
Плюси методу:
- Один пристрій дозволить моніторити безліч датчиків;
- Досить проста установка.
Мінуси методу:
- Виконувати установку може лише висококваліфікований інженер;
- Для встановлення потрібно наявність додаткового обладнання;
- Навіть якщо у машин збігається модель і рік випуску можуть бути відмінності в самих блоках управління та даних, що фіксуються ними;
- Іноді потрібне калібрування.
- CAN-шини встановлюють на транспортні засоби від 2014 року випуску. Але не на всіх моделях автотранспорту можна використовувати це обладнання.
Обладнання, що дозволяє вести контроль за роздачею палива з особистою АЗС
Деякі аграрні підприємства мають власні АЗС. Найбільшої ефективності можна досягти, якщо вести контроль повного циклу обороту палива та зіставляти дані із датчиків палива з інформацією від АЗС. Це дозволить контролювати скільки палива отримав співробітник і скільки справді зміг витратити. А якщо оптимізувати всю систему, наприклад, контролювати ефективність використання транспортних засобів, позбавитися простоїв, то вкладення в таке обладнання окупляться швидко.
Устаткування для контролю заправки на АЗС
Якщо при заправці доводиться вдаватися до послуг мережевих АЗС, використовуючи індивідуальні картки заправки, то за допомогою можливостей ПЗ GPS моніторингу та зі зіставленням даних, отриманих від операторів АЗС по API, можливо:
- Якщо немає датчиків рівня. Перевіряти фактичне відвідування АЗС, звіряти кількість витраченого палива, враховуючи норми та коефіцієнти, з обсягом заправленого пального за даними АЗС.
- Якщо є датчики. Все те саме, тільки кількість заправленого палива буде враховуватися за показаннями датчиків.
Завдяки автоматизованим процесам можна відтворювати звіти в автоматичному режимі. При цьому не потрібно буде вести облік заправних карток або виконувати іншу монотонну роботу. Усі можна автоматизувати.
Ультразвукові датчики
Вони не занурюються у бак. Також не потребують врізання в паливну магістраль або проводку. Ультразвукові хвилі проникають через стінку бака та через особливу звукопрозору рідину. Ультразвук відбивається від поверхні і слід у зворотному напрямку. Датчики враховуватимуть, скільки часу потрібно на проходження сигналу. Завдяки різним коефіцієнтам можна провести високоточні розрахунки. Ультразвукові датчики можна використовувати для контролю рівня газу в ГБО.
Плюси таких датчиків:
- Не вимагають врізання;
- Можна ставити на будь-який автотранспорт;
- Можна використовувати для контролю за рівнем газу;
- Безпечні і під час встановлення, і під час експлуатації.
Мінуси також є:
- При налаштуванні потрібно враховувати різні параметри: чи є у паливі вода та опади, з якого матеріалу зроблений бак та інші;
- У разі пошкодження потрібен дорогий ремонт.
Чинники, які впливають результат за ефективним контролем руху палива
Щоб досягти ефективного контролю, від клієнта потрібно:
- Знайти співробітника, який буде відповідати за роботу техніки та буде націлений на результат;
- Контроль та придушення саботажів та робота зі співробітниками;
- Грамотний контроль за паливом, що витрачається.
Від постачальників послуг потрібно:
- Правильний підбір обладнання з урахуванням особливостей техніки та умов її експлуатації;
- Грамотне налаштування GPS трекерів, ПЗ для диспетчерів;
- При необхідності проведення доналаштування обладнання для забезпечення необхідних результатів;
- Робота з клієнтом на кожному етапі: надання необхідних консультацій, допомоги, навчання;
Також потрібно регулярно вдосконалювати використовуваний функціонал.
Правила контролю за робочими параметрами обладнання
Щоб знизити витрати на утримання автопарку, важливо не тільки вести контроль за витратою пального, важливо також постійно вести контроль за робочими параметрами в різних режимах. Це дозволить збільшити термін життя двигунів та інших вузлів.
Особливості обліку мотогодин
Для контролю ресурсів техніки важливо підраховувати відпрацьовані мотогодини. Ці дані необхідні і для планування своєчасного ремонту, обслуговування машин. Враховувати мотогодин можна за допомогою ЕБУ, підключених до CAN-шин автомобіля.
Облік оборотів двигунів
На двигуни автотранспорту встановлюються спеціальні лічильники мотогодин. Вони мають механічний привід та з’єднуються через редуктор із валом мотора. Це обладнання дозволяє фіксувати час роботи з урахуванням обертів двигуна. Лічильники такого типу вважаються найкращим рішенням, оскільки крім кількості годин працюючого двигуна враховують і його навантаження. Все це дозволить створити повноцінну картину та виявити момент, коли необхідний буде ремонт двигуна або іншого вузла.
Число оборотів можна фіксувати за допомогою ЕБУ, підключених до CAN-шини.
Контроль за своєчасним проходженням ТО
Всі накопичені відомості за допомогою GPS-трекерів надсилаються на телематичний сервер. Тут дані аналізуються. З отриманої інформації система своєчасно інформує необхідність проходження планового ТО. Для ефективної роботи техніки та її завантаження можна контролювати скільки кілометрів чи годин залишилося до планового ТО.
Контролювання робочих процесів
Зробивши автоматизацію процесів контролю за допомогою спеціального ПЗ і зробивши налаштування важливих повідомлень, можна приступити до вирішення наступних завдань:
- Дотримання швидкості обробки ділянок;
- Автоматизація контролю робочого часу;
- Фіксація відеоматеріалів, їх прив’язка до подій та даних із датчиків. Можливість вибирати потрібний період та переглядати по ньому інформацію;
- Організація ідентифікації поруч транспорту, що знаходиться.
Також важливо організувати контроль за розвантаженням продукції, застосовуючи мембранні датчики, розміщені на певній висоті всередині кузова.
GPS-моніторинг
Дозволить вирішити безліч завдань, не вимагаючи складних дій та встановлення додаткового обладнання.
Завдяки спеціальному функціоналу GPS-моніторинг дозволяє:
- Фіксувати в режимі онлайн розташування;
- Отримувати одразу ж важливі повідомлення;
- Здійснювати контроль за маршрутами руху;
- Здійснювати контроль та планування графіка роботи техніки;
- Враховувати скільки було зроблено рейсів;
- Враховувати оброблювані площі;
- Контролювати простої;
- Виявляти порушників, які намагаються здійснювати незаплановані рейси.
Як бачите, можливостей багато.
Контроль за роботою додаткового обладнання
Завдяки контролю за роботою додаткового обладнання можна дізнатися скільки дійсно витрачається палива для аграрних робіт. Також додаткове обладнання дозволяє прорахувати скільки обробляється площі, скільки часу витрачається на польові роботи, витрати пального на гектар та переміщення поза полем. І все це в автоматичному режимі.
Це дозволяє збільшити якість робіт, наприклад, вести контроль за кутом заглиблення устаткування. Якщо використовується орендована техніка, то за допомогою додаткових рішень можна вести контроль за нею. При цьому акцент буде робитися на безпеку та зниження простоїв.
Під час контролю за додатковим обладнанням використовується:
- Особливий модуль ідентифікації RS-485/1-Wire;
- Контактні та безконтактні мітки.
Після того як було проведено налаштування обладнання та всіх параметрів, потрібно приступити до заповнення довідника механізмів.
API, що дозволяє інтегрувати системи
Це прикладне програмне забезпечення, яке дозволяє співробітникам ІТ відділу без використання сторонньої допомоги синхронізувати системи з телематичною системою постачальника. Наприклад, у системах автоматично враховується маршрут пересування техніки та інші відомості.
Якщо правильно підійти до API, він дозволить вирішувати безліч завдань, пов’язаних з інтеграцією та обробкою будь-яких даних.
Якщо зайнятися питаннями впровадження програмно-апаратного рішення GPS-моніторингу, можна:
- Збільшити якість обробки полів;
- Знизити витрати пального;
- Зменшити пробіг автотранспорту;
- Підвищити дисципліну працівників;
- Автоматизувати процеси обліку.
Програмно-апаратне рішення за допомогою GPS-моніторингу потрібне для кожного аграрного підприємства.
Чому ми
Відмінною рисою нашої компанії є власне програмне забезпечення та обладнання, наявність власних розробників. На відміну від ~90% організацій, що працюють у галузі сервісу з моніторингу та відстеження автомобільного руху, які надають послуги використовуючи іноземне ПЗ. Плідно співпрацюючи з нашими клієнтами та замовниками, в короткі строки виконуємо розширення функціональних можливостей під індивідуальні бізнес-процеси або адаптуючи до сучасних умов.
Детальніше